2015. május 22., péntek

Házi joghurt készítés


Mézes joghurt fahéjjal
Hozzávalók:

5 l jó minőségű házi tej
1 adag joghurt kultúra (Termofil kultúra)










A tejet felmelegítem 86 fokosra, majd minél hamarabb visszahűtöm 42 fokig.
Közben kevés langyos vízben feloldok 1 kapszula joghurtkultúrát.
Amikor a tej 42 fokos, beleöntöm a feloldott kultúrát és jól elkeverem a tejben.
Ha csökkentem az ideális érlelési hőfokot (max 39 fokra) gyengébb ízű joghurtot kapok, amennyiben emelem az optimális érlelési hőfokot (max 45 fok) erősebb, karakteresebb joghurtot kapok. Ez azért van, mert a termofil kultúrában lévő kétféle baktérium különböző hőmérsékleteken működik optimálisan, tehát 39-45 fok között tetszőlegesen választhatunk érlelési hőmérsékletet, attól függően, milyen erősségű joghurtot szeretnénk.
Az alvasztáshoz a bekevert tejet 44 fokon tartom, mert szeretem az erőteljesebb ízű joghurtot, ami 5-6 óra alatt megalszik. Ezután már hűtőben tárolom, ahol 2 hétig is eláll. Friss gyümölccsel, mézzel, müzlivel, vagy önmagában is nagyon finom.

A joghurt készítéséhez szükséges kultúrát az internetről szerzem be, innen: Panni sajtműhelye






Házi joghurt földieperrel (4 adag)



20 dkg földiepret megmosok, 2 db-ot félre teszek díszítéshez, a többit beleaprítom egy késes darabolóba. Adok hozzá pár csepp citromlevet, édesítem cukorral, vagy édesítőszerrel és pár evőkanál joghurttal összeturmixolom. Belekeverem a maradék joghurtot (5 dl), ha szükséges még ízesítem, fagylaltos poharakba töltöm, félbevágott eperrel, mentalevéllel díszítem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése